Digital marknadsföring
Webbplatser och hemsidor för företag och organisationer
För att dina kunder och besökare ska kunna hitta dig i nätets brus behövs två saker. Det första är bra och relevant innehåll. Det andra är sökmotoroptimering. Finns dessa på plats kan även den digitala annonseringen utnyttjas till sin fulla potential. För detta finns olika kanaler som passar olika målgrupper.
Bra sajtstruktur och innehåll kommer först
Din webbplats behöver både bra struktur och bra innehåll. Innehållet ska vara relevant och anpassat till den målgrupp du har. Bra och relevant innehåll är en grundbult för att få in så kallad organisk trafik.
Organisk trafik är den trafik ni inte behöver betala för. Ett exempel är att en användare klickar på ert sökresultat i en sökmotors resultatlista. Motsatsen är icke-organisk trafik som kommer in från klick på annonser, banners och liknande.
Sökoptimering och bra innehåll samspelar
Sökmotoroptimering samspelar starkt med webbplatsens innehåll. Redan innan innehållet tas fram hjälper vi er med en strategi över sökord. Det är viktigt att sätta sig in i användarens tankevärld och fundera över vilket språk de använder och väntar sig. Är det säkert att er kund kallar er produkt för samma sak som ni gör internt? Kanske, kanske inte. Vi hjälper er att reda ut begreppen så att det blir så relevant som möjligt, både med hänsyn till besökarna och sökmotorerna.
Digital annonsering driver mer trafik
När bra innehåll och korrekt sökoptimering är på plats kan vi hjälpa er med annonseringen. Digital annonsering är vanligen oerhört träffsäker, och den blir bara bättre och bättre ju mer innehållet och sökoptimeringen har finslipats. Vi hjälper dig hela vägen från att välja kanaler och sätta upp kampanjer till att designa aktiviteterna och följa upp resultatet.
Mäta och optimera
Hur en e-handel eller en webbplats används och fungerar är ofta enkelt att både mäta och följa upp. Detta kan bidra med viktiga insikter, men på grund av okunskap eller tidsbrist är detta något som ändå ofta faller bort.
Här är vi er hjälp i nöden. Vi hjälper er att mäta och optimera både er webbplatstrafik och era digitala reklamsatsningar, vi skruvar löpande på aktiviteterna och vi mäter och skruvar igen. Allt för att ni ska få ut maximalt av era marknadsinvesteringar.