E-handelsplattformen WooCommerce

Oavsett om du redan har en webbplats eller webbshop, eller vill börja från början, kan vi hjälpa dig. Vi bygger e-handel i WordPress med WooCommerce som e-handelsplattform för en lättskött och i grunden avgiftsfri onlinebutik med stora möjligheter till anpassning. Det är inte konstigt att hela 40% av e-handlarna i Sverige driver sin webbshop med WooCommerce, och att den även globalt sett är den mest populära e-handelsplattformen.

E-handel mellan företag (B2B)

E-handel mellan företag är något av det vi jobbar allra mest med. För att handel mellan företag ska fungera bra är smidiga flöden A och O. Därför har vi bland annat byggt funktioner som underlättar för repetitiv orderläggning, visning av dynamiska prislistor, nivåstyrd inloggning och smart lagersaldohantering.

Ditt företag har säkerligen ett affärssystem där ordern ska hamna (eller är i behov av ett). För att förenkla arbetsflödet ytterligare, kan vi även bygga integrationer mellan e-handel i WooCommerce och de flesta affärssystem på marknaden.

E-handel till konsumenter (B2C)

Oavsett om du vill sälja popcorn, resor, böcker eller något helt annat kan vi hjälpa dig att sätta upp din webbshop. Vi har stor erfarenhet när det kommer till artiklar, kombinations- och variantartiklar, staffling samt olika typer av betal- och fraktlösningar.

Tack vare att WordPress och WooCommerce är baserade på öppen källkod, finns dessutom stora möjligheter till anpassning och utbyggnad av funktionaliteten.

Auktionslösningar

Vi har även byggt digitala auktionslösningar. Läs gärna mer om det här.

Ordning på produktinformation med PIM

Allt fler verksamheter blir mer och mer digitala. Därför ökar också behovet av att samla produktinformationen på ett och samma ställe. Både för att kunna sprida informationen till andra system, men också för att organisationen på ett effektivt sätt ska kunna jobba med den.

Excel, filstrukturer, Dropbox, Google-drive mfl. är inga bra ställen att samla produktdata på, därför finns PIM.

Vi på JGL arbetar med PIM-systemet Akeneo. Akeneo finns som två versioner, community och enterprise. Oavsett storlek på din organisation lämpar sig alltså Akeneo väl för att hålla ordning på, och sprida din produktdata.

All data har sin plats

I affärssystemet hanteras affärsdata och i PIM:et (Akeneo) hanteras produktdata. Det är givetvis samma produkt/artikel men olika sidor av myntet. T.ex. ska bilder, PDF:er och översättningar av produktinformation både hanteras i och lagras i PIM:et. Precis som att det är naturligt att priser, lagersaldo mm hanteras och sparas i affärssystemet.

Jobba som ett team kring produktinformationen

Ni är säkert många i din organisation som jobbar med produktinformationen. Här får ni en gemensam plattform, där alla samtidigt kan jobba med informationen. Produkterna har dessutom en status där alla tydligt ser vilka produkter som behöver kompletteras med information.

"Självklart integrerar vi Akeneo med både affärssystem och e-handel. Dom system vi arbetat med är WooCommerce, Visma Business, Visma Administration, Dynamics 365 mfl."

Malin Seeger, Ledare för utvecklingsteamet