Skip to content

Flerspråkig webbplats i WordPress och uppdaterat grafiskt koncept

Svenska Marknadsundersökningar (SveMa) genomför marknadsundersökningar på uppdrag åt företag. Förutom att bygga en ny, responsiv webbplats i WordPress med stöd för flera språk, tog vi även fram ett nytt, grafiskt koncept för deras olika undersökningar.

Stöd för flera språk och optimerad för snabb laddningstid

SveMa har behov av att nå ut till både svenska och internationella kunder. Därför installerade vi ett språkplugin som gör det möjligt att ha hemsidan på två (eller fler) språk, utan att behöva sköta två olika sajter. Webbplatsen är även optimerad för snabb laddning genom avancerad cachning och att bilder automatiskt komprimeras vid uppladdning genom en integration med tjänsten TinyPNG.

Konceptutveckling

Helt ny grafik för undersökningar

SveMa kände ett behov av att uppdatera sin grafiska profil, framförallt för presentationen av sina olika produktgrupper. De tyckte att deras dåvarande koncept kändes gammalt, mossigt och inte helt i linje med hur de arbetar. Ett önskemål var någon form av symbol för vägvisare. De ville genom detta förmedla en känsla av att de arbetar med att ta fram undersökningar som guidar kunden till rätt beslut. Tillsammans med SveMa tog vi fram vilka färger och symboler som på ett enklare och tydligare sätt symboliserar deras olika produkter. Dessa ska kunna användas såväl på webben som i helt nytt annonsmaterial.

Intresserad och vill veta mer?

Tobias Rejgård tobias@jgl.se 0708 - 58 40 79 Skicka meddelande