Tillsammans satte vi som mål att med oförändrad marknadsbudget behålla företagets närvaro i googlesökningar, samtidigt som vi också skulle låta Borås Truckservice ta plats även tidigare i köpprocessen.
För att lyckas med detta ville vi ta reda på vad som fanns att säga om företaget, var vi skulle säga det, till vem, och hur. Efter en kort och effektiv workshop tillsammans med företaget hade vi grunderna för att utveckla en kommunikationsplattform. Den blev sedan ledstjärnan när vi la den konkreta planen för att nå målen.
Vi såg snart att Borås Truckservice genomsyras av ett kvalitetstänk, en tillgänglighet och pålitlighet utöver det vanliga. Eller, för att fatta oss riktigt kort, det är Borås Truckservice man vänder sig till när allt bara ska fungera.
Det är ett budskap som passar utmärkt att arbeta med redan tidigt i köpprocessen, eller rent av innan en köpprocess startat. Ambitionen är att redan tidigt börja ladda företagets varumärke med positiva egenskaper, så att man blir ett självklart förstahandsval när när det blir dags att investera i ny truck.