Skip to content

För att finnas måste du hittas

För att dina kunder och besökare ska kunna hitta dig i nätets brus behövs två saker. Det första är bra och relevant innehåll. Det andra är sökoptimering. Finns dessa på plats kan även den digitala annonseringen utnyttjas till sin fulla potential. För detta finns olika kanaler som passar olika målgrupper.

Bra struktur och innehåll är det viktigaste

Din webbplats behöver både bra struktur och bra innehåll. Innehållet ska vara relevant och anpassat till den målgrupp ni har. Bra och relevant innehåll är en grundbult för att få in så kallad organisk trafik.

Organisk trafik är den trafik ni inte behöver betala för. Ett exempel är att en användare klickar på ert sökresultat i en sökmotors resultatlista. Motsatsen är icke-organisk trafik som kommer in från klick på annonser, banners och liknande.

Sökmotoroptimering och innehåll hänger ihop

Sökoptimering samspelar starkt med webbplatsens innehåll. Redan innan innehållet tas fram hjälper vi er med en strategi över sökord. Det är viktigt att sätta sig in i användarens tankevärld och fundera över vilket språk de använder och väntar sig. Är det säkert att er kund kallar er produkt för samma sak som ni gör internt? Kanske, kanske inte. Vi hjälper er att reda ut begreppen så att det blir så relevant som möjligt, både med hänsyn till besökarna och sökmotorerna.

Digital annonsering driver mer trafik

När bra innehåll och korrekt sökoptimering är på plats så kan vi hjälpa er med annonsering. Digital annonsering är vanligen oerhört träffsäker, och blir bara bättre om innehållet och sökoptimeringen har finslipats. Vi hjälper dig att välja kanaler och sätta upp kampanjer, för att sedan följa upp resultatet.

Intresserad och vill veta mer?

Tobias Rejgård tobias@jgl.se 0708 - 58 40 79 Skicka meddelande